Rofangebirge – červenec 2013

_DSC3150 Máme tradiční cyrilometodějské dilema kam vyrazit, protože je v tomto termínu tradičně nejisté počasí.  Tradičně plánované Alpy či do Jury, kam míří většina českého lezeckého národa? Dilema nakonec rozsekává Bobr svou tradiční nechutí k Juře a míříme do Alp.

Cestou ještě řešíme, kam vlastně pojedem neboť na plánovaný Wetterstein nám nepřipadá ideální počasí vzhledem k možnosti odpoledních bouřek. Už ani nevím, kde jsem na to přišel, ale přijde mi zajímavá oblast Rofangebirge, která je cestou k jižnímu Wetteru. Jedná se o kratší cesty kolem 100m v námi dosažitelných obtížnostech. V Kebabistánu v Plzni se tedy ještě rozhodujeme, nakonce se všichni čtyři na Rofanu shodnem – já, Jana, Bobr a Kostkyč. Po půlnoci dorážíme k Achensee a přechrupnem na lesní cestě. To se nad ránem asi nelíbí místním myslivcům, kteří kolem nás neustále krouží ve svém autě. Snídáme tedy u jezera, voláme na chatu a za mírného deště vyrážíme vzůru.

Naše Almička...

Naše Almička…

...se pěkně vyjímá nad jezerem Achensee

…se pěkně vyjímá nad jezerem Achensee

Zbytek dne trávíme snižováním spánkového deficitu, Jana se jde projít po horách a my nakonec vyrážíme také na obhlídku místních skal a vybrat si cesty na zítřek. Cestou jsem narazili dokonce na „ledový sklep“ plný sněhu i v tuto dobu.

létající Bobr ve sklepě

Cesty se zdají sice trochu zmatené, nakonec se v průvodci zorientujeme i díky přehledné fotografii se zakreslenými cestami u záchoda v chatě. Na příští den si s Bobrem vybíráme Pipi dlouhou punčochu a Jana s Kostkyčem Flamme, pak se uvidí.

Bobr v Pipi

V sobotu se pouštíme do vybraných cest, obtížnosti se zdají sedí a lezení je to moc pěkné po pevném vápně. Místy z něj sice kouká travička, ale vynýtované cesty se jí důkladně vyhýbají.

Jana ve Flamme

Z matroše by stačily expresky, protože cesty jsou bohatě odjištěné – až tak, že musíme vynechávat, aby nám presa stačily. Z ostatního matroše není třeba v námi lezených cestách nic. Ukazuje se proč jsou popisy v průvodci jen u některých cest což se nám zdálo nelogické. Zjišťujeme, že se jedná o sanované cesty, u ostatních chybí jištění občas nebo úplně a muselo by se po vlastním což v plotnách úplně vždy nejde. Nakonec jsme za sobotu dali s Bobrem 3 cesty a Jana s Kostkyčem 2.

Zasloužené pivo

Večer nás čekal zasloužený odpočinek u piva a vlastní večeře. Jelikož v chatě nebylo o víkendu volno, dohodli jsme si spaní na terase. Měli jsme totiž všechno s sebou vč. spacáků a stanů. Místní pastviny a dokonce i skály jsou však na soukromém pozemku a tak nějak se očekává, že lezci budou spát na chatě. Paní domácí je ale hodná, jedinou nevýhodou noci venku byli řvoucí Němci. Za chvíli je ale zmohl alkohol a byl klid.

večerní vaření a místo na spaní

Ráno opět vyrážíme na další vybrané cesty, tentokrát se ale prohodíme a já lezu s Janou. Vybírám si Josef Singer führe, Bobr s Kotkyčem lezou vedle nás E-mbrio.

Kostkyč v E-mbriu

Druhá délka se jim ale nějak nedaří trefit a jsou z toho nějací rozladění. Nám s Janou se naše cesta moc líbí a jelikož jsme nic jiného nenašli a ještě musíme nějak rozumě dorazit domů, poštíme se také do E-mbria. Nakonec díky nafoceném průvodci ze záchoda přicházíme na to, že nýty vedou cestou Eu-stress, druhou délku tak trefujeme a je to zatím nejparádnější místní lezení – 30m jemně strukturované plotny po krasném vápně s nýty. Úplný Genuss 🙂 Bobr s Kostkyčem se nakonec dorazili na několika kratších cestách a tak scházíme k chatě, kde nás čeká již jen zabalit a sejít zas ten kilák dolů.

dolezeno

tradá dolů, koupel čeká

náš hvězdný tým

Vylezené cesty: Pippi Langstrump 7, Abkasern 7+, Flamme 6+, Josef Singer-Ged.-Führe 6+/7-, Eu-Stress 6+

Všechny fotky z výletu si můžete prohlédnou v GALERII.

PS: po příjezdu jsme se dozvěděli, že Čákise trefil v Juře pěkný šutr a zlámal mu žebra. Ale bylo to štěstí v neštěstí, protože svým vytrénovaným tělem šutr zastavil a ochránil tak opodál se batolící děti…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.